"Walau macam mana celakanya kehidupan itu, ia tetap kehidupan"

10.2.11

Sabar lah puteri :(

Kenapa kenapa kenapa kenapa kenapaaaa ? hmm . satu persatu musibah datang . bukan aku nak merungut , bukan nak mengeluh , bukan nak minta simpati , bukan nak belas kasihan . rutin harian seperti biasa . bangun pagi dah ada text jantung pisang , seperti biasa sarapan pagi aku , tengok wallpaper dan senyum , kejutkan dia . tetiba ada kelainan yang lain dari hari yang lain . lainnya lain dari semalam . garis garis biru yang bergetar dalam fone , sumpah tetiba je ada . aku ingatkan seketika je benda garis tu aku biarkan , tapi makin lama makin beria dia bergetar . macam nak je aku maki fone tu , tapi tak ada guna serupa aku cakap dengan tunggul . pagi aku mulakan dengan air mata sekali lagi seperti malam semalam . serius aku cakap sadis duhh . the fone that i use is jantung pisang punya , kalau benda tu rosak seperti aku tak reti hargai barang dia *menitik lagi air mata . hm , pagi pagi mata dah sugul lebam bengkak . bila aku tengok balik fne tu makin teruk lagi laju lah air mata aku . aku cuba relax supaya clumsy aku bla , tapi dia datang juga . apa lagi aku terus off phone sekejap . bagi fone tu tenang seketika . aku buka sekali lagi cubaan pertama masih bergetar , aku tenang seketika , aku try reset setting , fone restart balik . cubaan kedua selepas reset setting masih bergetar tapi kurang . aku mula putus asa untuk cubaan ketika . aku biarkan fone tu buat seketika aku leka dengan sarapan aku roti sardin . selesai sudah sarapan , cubaan ketiga bermula , aku pergi kedai fne berdekatan . aku mula menyusun ayat untuk tanya kat abg kedai fne tu , otw pergi kedai fne , jantung pisang txt , aku call dia aku cerita dari A sampai Z . aku suruh dia susun ayat untuk aku . hihi

Dah sampai dah kedai fne , pehh kaku pulak aku . aku masuk dan aku mula nak tergelak pun ada , sebab abang tu tengok cerita hantu mak limah balik rumah . uh em gi , ketawa besar aku tengok dia dengan kwan dia . kaku aku hilang haha . aku tanya abang tu

aku : abang cuba tengok fne ni , kenapa eh dia ada line biru then ada double double ni ?

abang kedai 1 : kejap eh dik , (dia pun macam blur blur je garu kepala macam monyet ) , dia tanya kawan dia . weh bro pehal fne ni , ada getar getar , lcd kan ni ? (dia pun macam tak tahu jeee -.- )

abang kedai 2 : ni lcd ni , suruh budak tu master reset ( dia ni lah yang gelak kuat tgk cerita HMLBR )

abang kedai 1 : dik cuba master reset , rasanya elok nanti . kalau tak boleh lcd rosak lahhhh .

aku : ohhh master reset eh , tapi tadi dah reset setting , so sekarang master reset pula lah eh ? kalau lcd rosak berapa je kene ?

abang kedai 1 : lcd rosad untuk sony 70rm , try lah dulu master reset kalau rosak betul baru tukar dik .

aku : okay okay , terima kasih lah eh . ( then aku bla dengan muka selamba , tertelan air liur dengar 70rm --')


Keluar kedai aku terus try master reset , aku baru rasa menyesal lepas buat master reset tu , semuaaaa txt aku dengan dia hilanggg , faveret txt semua oh tidakkkkkkkkkkkkkkkk , seklai lagi air mata aku menitik , kalau aku tahu masterr reset hilang inbox semua aku tak buat , terus repair je *macam lah duit cukup :( tapelaaaa , aku redha , sebaik memory yang tak format fuhhhh , selamatttttt .